Zoektocht naar wereldwijde inspiratie

8 februari 2018

ABC-logo-1-270x300 Dawn Foods laat bakkers dit jaar meereizen naar Amerika, op zoek naar de lekkerste en origineelste recepten voor typische Amerikaanse lekkernijen. Denk bijvoorbeeld aan muffins, cheesecake, carrot cake en brownies. Naast de beste standaardrecepten uit Amerika, wil het bedrijf klanten inspireren met luxe cakes. Het bedrijf wil tijdens Bakkersvak laten zien hoe bakkers hun klassieke cake een trendy twist kunnen geven.

Het is geen toeval dat het bedrijf voor deze thema’s heeft gekozen. Consumenten kiezen heel bewust voor luxe en verrassende producten. Dawn laat tijdens Bakkersvak nieuwe voorjaarsrecepten zien voor het luxe cake concept dat vorig jaar werd geïntroduceerd. Daarnaast is er volop aandacht voor American Pastry.“American Pastry is populair,” aldus Karin Le Hen. “Deze productcategorie groeit al enige jaren en deze trend zet zich door. Mensen eten het steeds vaker: niet alleen thuis, maar ook onderweg.

“Vorig jaar hebben we de producten aangepast aan de huidige trends en consumenten behoeftes en opnieuw gelanceerd. Dit jaar willen we doorpakken op het thema. Dat doen we op een verrassende manier. We laten een vlogger een reis maken door Amerika, op zoek naar de lekkerste en meest originele recepten voor American Pastry. Bakkers en patissiers kunnen deze reis volgen, filmpjes bekijken en recepten uitproberen. Aan de hand van de recepten schrijven we bovendien een prijsvraag uit, waarmee we bakkers en patissiers uitdagen om hiermee aan de slag te gaan. De prijs is zeker de moeite waard en past perfect in dit thema. Nieuwsgierig? Kom naar onze stand!”

Als er iemand verstand heeft van Amerikaanse zoetigheden, dan is het Dawn Foods. “Het is een familiebedrijf dat zijn wortels heeft in Amerika. Het bedrijf bestaat inmiddels ruim honderd jaar en is opgezet door bakkersfamilie Jones. Zij hadden zo’n succesvol recept voor donuts dat andere bakkers hen om het recept vroegen. Daarop stonden ze voor de keuze: houden we het recept voor onszelf of zorgen we ervoor dat andere bakkers er ook succesvol mee kunnen worden? Ze kozen voor het laatste, en gingen ingrediënten en mixen verkopen aan bakkers.”

Een aantal jaar geleden stak Dawn Foods de oceaan over, breidde uit naar Europa. Hierdoor kan het bedrijf zijn klanten het beste bieden van twee werelden: authentieke Amerikaanse producten en Europese ingrediënten voor de lekkerste eigentijdse producten . Ondanks dat het bedrijf is gegroeid, is het nog steeds een echt familiebedrijf, met mensen uit de bakkerswereld. Dat betekent dat volgens bepaalde waarden wordt gewerkt, bijvoorbeeld wat betreft de omgang met klanten en personeel. Doel van het bedrijf is nog steeds om bakkers te kunnen laten scoren. “Dat doen we met de beste producten, maar ook met het bieden van tips en inspiratie. Daarnaast laten we geregeld onderzoek doen naar trends en consumentengedrag, dat is het voordeel van een groot internationaal bedrijf: bij ons dat is mogelijk. Zo stellen we bakkers en patissiers in staat gefundeerde keuzes te maken.” Meer informatie: www.dawnfoods.com.

Altijd op de hoogte blijven?