Wereldberoemde patisseriechef Adrià gast op Horecava

AMSTERDAM - De beste patisseriechef ter wereld Albert Adrià is samen met zijn team aanwezig op de Horecava, in de stand van Sweet Emotions. Sweet Emotions is een vernieuwend concept vol culinair entertainment, het hele jaar door. De stand bestaat uit vier gedeeltes die elk zijn ingericht naar het thema van lente, zomer, herfst en winter. Het concept is bedacht in het kader van 60 jaar Horecava. De grootste nationale vakbeurs voor professionals in de foodservice industrie start vandaag, maandag 11 januari, en duurt tot en met donderdag 14 januari in RAI Amsterdam.

Thema vier jaargetijden

De samenwerking tussen de gepassioneerde ondernemers uit België en Adrià en zijn elBarri team is terug te zien in ieder aspect van Sweet Emotions. De stand van ruim 780 m² in hal 4 bestaat uit de vier jaargetijden. Centraal staat een enorme belevingsboom, waar alle zintuigen geprikkeld worden.

Winter

De Winter is toegankelijk voor alle bezoekers van de Horecava. Hier kunnen de bezoekers diverse zoetigheden proeven van IJsboerke en Didess, die worden uitgedeeld door de verleidelijke ‘Rafa’ en ‘We Love Biscuits’ girls.

Herfst

In de Herfst zit je letterlijk te picknicken in het bos en draait alles om dessertbeleving. De bezoeker ervaart hier hoe je gasten kunt verwennen met een onvergetelijk dessert in combinatie met een bijpassende koffie of thee. De desserts zijn ontwikkeld door R&D Food Revolution in samenwerking met Didess en IJsboerke. Lavazza zorgt voor de bijpassende drank.

Lente

In het lentelandschap treed je binnen in de Sweet Sins Mysterious Cocktailbar van Albert Adrià, R&D Food Revolution en ginmerk Bombay Sapphire. Hier kunnen genodigden genieten van een cocktail experience in de sferen van de club Heart Ibiza.

Zomer

In de Zomer pakt Albert Adrià volledig uit op de secret sands van Heart Ibiza. Hier kunnen genodigden smullen van een aantal van zijn beste gerechtjes, terwijl ze zich wanen op een strand van Ibiza. De hapjes worden vergezeld van bijbehorende cocktails op basis van premium wodka merk Grey Goose.

Lees ook
‘Bakkerij moet blijven voelen als warm bad’

‘Bakkerij moet blijven voelen als warm bad’

Jitze Verloop neemt over een paar jaar de bakkerij van zijn ouders over. Hij riep altijd dat dit nooit zou gebeuren, maar nu denkt de 26-jarige daar anders over. Hij is de vierde generatie die De Bakkers van Verloop voortzet. Een gesprek met vader en zoon over de liefde voor de bakkerij en ondernemerschap.

‘We gaan voor eigen graan’

‘We gaan voor eigen graan’

Nederlands graan voor Nederlands brood: het kan. Als alle schakels in de keten zich inzetten, kan het brood van de Nederlandse bakkers in de toekomst standaard van eigen bodem komen.

Bakker blijft populair na coronacrisis, omzetgroei supermarkten neemt af

Bakker blijft populair na coronacrisis, omzetgroei supermarkten neemt af

Twee jaar na het begin van de coronacrisis, neemt de omzet van bakkers nog steeds toe, schrijft Nu.nl naar aanleiding van cijfers van marktonderzoeker GfK. Bij supermarkten, boeren en andere speciaalzaken is de groei eruit.