Walgen tijdens tentoonstelling ‘Disgusting Food Museum’

voor bericht disgusting food museum

We zijn allemaal dagelijks bezig met het maken van lekker eten en goede producten voor onze klanten. Maar in Zweden draait het deze dagen om vies eten. Geroosterde cavia, muizenwijn, soep van schapenhoofd. Dit is slechts een greep uit wat er allemaal te vinden is in het ‘Disgusting Food Museum’.

Walging is een van de zes fundamentele menselijke emoties. Terwijl het een universele emotie is, verschilt het per persoon waar iemand van walgt en waarvan niet. Het Disgusting Food Museum zoekt het randje op van menselijke walging. Bij de tentoonstelling worden de tachtig meest ‘walgelijke’ voedingsmiddelen laten getoond. Ook krijgen bezoekers de mogelijkheid om de voedingsmiddelen te ruiken en te proeven.

Het idee van het museum is om mensen de wereld van voedsel te laten verkennen en hun ideeën over wat wel en niet eetbaar is, uit te dagen. De centrale vraag is: zou het veranderen van onze ideeën over walging ons kunnen helpen het ecologisch duurzame voedsel van de toekomst te omarmen?

Delicatessen

De tentoongestelde voedingsmiddelen zijn delicatessen van over de hele wereld. Een paar voorbeelden zijn: gefermenteerde haring uit Zweden, maden-kaas kaas uit Sardinië, stinkende tofu uit China, durian: een beruchte stinkende fruitsoort uit Thailand, koffie gemaakt van de uitwerpselen van een ‘Luwak’ kat uit Pakistan, India en China, stierenpenis uit China, eieren van een eeuw oud -ook uit China- en zo gaat de lijst met ‘delicatessen’ nog even door. Ook organiseert het museum proeverijen voor groepen van 6 of meer volwassenen. Zij zeggen hierover: “Daag uw collega's of vrienden uit voor een unieke proeverij die niemand ooit zal kunnen vergeten.”

Het Disgusting Food Museum is te vinden in het Zweedse Malmö en loopt nog tot 27 januari. Meer informatie staat op de website van het museum.

Lees ook
Steun Bakkerijmuseum De oude bakkerij

Steun Bakkerijmuseum De oude bakkerij

Op 4 januari start de verbouwing van Bakkerijmuseum De oude bakkerij in Medemblik. Daarom start het museum een obligatie-actie. Zo wil het museum een groot draagvlak onder de lokale bewoners en branchegerelateerde bedrijven creëren.

Trends 2021: van digital food tot injera

Trends 2021: van digital food tot injera

Dat de pandemie ook in 2021 haar sporen zal nalaten op het gebied van food, zal geen verrassing zijn. Foodtrendwatcher Anneke Ammerlaan en retaildeskundige Paul Moers over de blijvende effecten en de te verwachten ontwikkelingen voor volgend jaar. De hoofdmoot van de foodtrends wordt vooral lokaal, eenvoudig maar vooral troostrijk voedsel.

Foodbanen.nu realiseert bereik van 300.000

Foodbanen.nu realiseert bereik van 300.000

Alea Publishers, uitgever van vakbladen zoals EVMI en Bakkers in bedrijf lanceerde een maand geleden de nieuwe vacaturesite Foodbanen.nu. De uitgeverij kondigde aan dat in november alle partnersites aangelijnd zouden zijn en dat is gelukt. Foodbanen.nu heeft nu een bereik van 300.000.