Broodjes voor ontbijt of borreltijd, ijs in allerlei smaken, chocolade in de meest uiteenlopende vormen, koffie die op professionele wijze wordt ingeschonken en natuurlijk heel veel mooie ingrediënten en innovatieve machines voor de brood- en banketbakkerij. “Alles wat bezoekers tijdens de Beko Najaarsdagen op de beursvloer kunnen zien, ruiken, proeven en ervaren, kunnen ze bij ons aanschaffen”, aldus Anke Daling, werkzaam op de marketingafdeling van Beko Groothandel. “We hebben 75 stands op de vloer staan: natuurlijk van de Beko-bedrijven zelf, maar ook van de leveranciers van Beko Groothandel en Beko Techniek en van een aantal brancheorganisaties, zoals het Nederlands Bakkerij Centrum en Bakery Nexus. Als bezoeker krijg je zo een volledig beeld van de laatste trends en nieuwste technieken in de wereld van de bakkerij. We richten ons vooral op inspiratie en netwerken tijdens de Beko Najaarsdagen, daarnaast hebben we ook nog mooie aanbiedingen voor de bezoeker. Onze klanten kunnen tijdens de week van de beurs online extra voordelig shoppen. Het is fijn elkaar te ontmoeten en iedereen is van harte welkom tijdens de Beko Najaarsdagen!”
Tradities en trends
De Beko Najaarsdagen hebben dit jaar een nieuw thema gekregen: tijdloos genieten van het ambacht. “We kijken terug in de tijd en staan stil bij een aantal nostalgische smaken. Door tradities en trends stevig met elkaar te verbinden, zorgen we er met elkaar voor dat het ambacht toekomstbestendig is.” Het thema wordt uitgebeeld via een molen, die met sfeervolle najaarstinten terugkomt in alle communicatie rondom de Beko Najaarsdagen en die ook op de beursvloer heel zichtbaar zal zijn. “We hebben de beursvloer opnieuw ingedeeld en zorgen ervoor dat de ruimte dit jaar meer open is dan vorig jaar”, vertelt Anke. “Ook wordt het horecaplein een stuk groter en daar is meer zitruimte. Wie hier plaatsneemt, zit bovendien op de eerste rang bij het podium. Hier bieden we diverse demo’s aan vanuit onze leveranciers. Daarnaast vindt op dit podium op maandagmiddag de prijsuitreiking plaats van de wedstrijd om de beste aardbeienslof: vijftien finalisten zijn inmiddels via voorrondes geselecteerd en zij zullen die maandag nog één keer hun aardbeienslof laten keuren door een deskundige jury. Wie de titel Beste Aardbeienslof van Nederland 2024 zal krijgen, horen we in de loop van die middag.”
Beko Speculaaskeuringen
De beroemde Beko Speculaaskeuringen zijn sinds enkele jaren niet langer gekoppeld aan de Beko Najaarsdagen. Deze keuringen vinden in oktober plaats.
Beko Koffie en to go
Op het centraal gelegen horecaplein wordt een Bakkerscafé ingericht, waar Beko Koffie wordt uitgelicht. Er is een barista aanwezig en Mocca d’Or, de nieuwe partner van Beko Koffie, geeft een demo op het podium.
Ook is in het Bakkerscafé een uitgebreid to-go-assortiment te vinden: een thema waarop Beko Groothandel al een aantal maanden focust. “We bieden nieuwe recepten aan voor een mooi to-go-assortiment”, aldus Anke. “Ook zijn er tijdens de lunch versbelegde broodjes te krijgen, zodat je als bakker kunt zien hoe eenvoudig je dit als to-go-optie zou kunnen opnemen in je eigen assortiment. Wat overblijft aan voedsel na afloop van de Beko Najaarsdagen, doneren wij aan de Voedselbank. Omdat duurzaamheid een steeds belangrijker thema wordt, staan op het beursplein ook diverse recyclepunten voor bijvoorbeeld je koffiebeker. In de stand van Beko Coöperatie is duurzaamheidsmanager Joost Schellingerhout aanwezig om bakkers bij te praten over duurzaam ondernemen.”
Ter plekke bestellen
Op de beursvloer presenteert Beko Techniek zich onder meer met een automatische taartensnijder: de Bakon Nano Ultrasonic Slicer. Ook worden in deze stand doorlopend verse degen gedraaid, waarmee broodjes worden gebakken voor ieder moment van de dag. “We laten zien wat je allemaal kunt maken met de machines van Beko Techniek. En het mooie van de locatie Hart van Holland is dat al onze producten bij daglicht gepresenteerd kunnen worden. Dat ziet er dus heel smakelijk uit! Beko Verpakkingen laat twee nieuwe dessins zien, heeft een ruim aanbod aan nieuwe linten bij zich en toont hoe je je gebaksdozen kunt personaliseren. Stolp International kiest er juist voor om zich te focussen op één product in het grote assortiment – dit jaar is dat gember – en in de stand van Beko Advies draait alles om goede gesprekken met elkaar. De adviseurs zijn aanwezig om bakkers te helpen met hun uitdagingen.”
Iedereen fan
Binnen de Beko-bedrijven zindert het al maanden, op alle afdelingen. “Vrijwel alle medewerkers worden bij de Najaarsdagen betrokken. Onze chauffeurs, monteurs en accountmanagers verspreiden de fysieke uitnodigingen en de mensen in het magazijn zorgen ervoor dat de juiste producten op tijd klaarstaan voor vertrek naar Nijkerk. Zo dragen we allemaal ons steentje bij. Al vanaf januari bereiden we ons voor en sijpelen de Beko Najaarsdagen steeds verder door in het gehele bedrijf. Wij zijn er klaar voor: heel graag tot ziens in Nijkerk!”
Beko Najaarsdagen
Meld je hier alvast aan voor de Beko Najaarsdagen op 16 en 17 september in Nijkerk! Zo voorkom je lange wachtrijen, beschik je over een digitale beursplattegrond en kun je door het laten scannen van je gegevens eenvoudig netwerken met alle aanwezige standhouders. Mis het niet! De volgende editie is immers pas weer in 2026. Na dit jaar organiseren we de Beko Najaarsdagen namelijk om het jaar.