Topkwaliteit waar je op kunt bouwen

Debic_slagroom_1

Moderne technieken zorgen voor smaakverfijning en langere houdbaarheid

Polderland wordt Debic. Dezelfde topkwaliteit met een andere naam. De winst zit ‘m in de langere houdbaarheid van de slagroom en in de krachtige, praktische ondersteuning van het Debic team, van demo’s tot recepten en desgewenst advies.

Patisserie-adviseur Dré Eversteijn is een groot voorstander van de overgang naar Debic. “Ik ben er trots op. Alles valt nu onder Debic en dat is overzichtelijk: één merk met een breed scala aan producten. Qua receptuur verandert het niet maar wel wordt de houdbaarheid van de slagroom langer. Ik weet uit ervaring hoe prettig dat is! Achter de merknaam Debic zit een sterke visie en veel service. Wij willen graag produceren vanuit basisingrediënten. Maak je een aardbeienbavarois, dan horen er alleen aardbeien, suiker, slagroom en gelatine in te zitten. Verder niets. Dat kan alleen als je een hele mooie slagroom hebt. De ambachtelijke bakkers maken hét grote verschil in smaak als ze goede producten gebruiken.”

Niet veranderen, verbeteren

Polderland wordt Debic. “Het zijn maar drie woorden. Maar ons hele team is laaiend enthousiast. Hiermee zetten we namelijk alles op alles om ambachtelijke (banket-)bakkers optimaal te ondersteunen.” Dat vertelt  Marketing manager Debic Benelux Bram van IJsel Smits. Hij weet hoe trouw veel bakkers zijn aan de producten van Polderland. “Met de naamswijziging blijven de specifieke kenmerken van al deze producten behouden, denk aan de prachtige witte kleur en de goede stand & stevigheid van de slagroom. Er komen alleen voordelen bij. Zo wordt de kwaliteit nog constanter dankzij een geoptimaliseerd bereidings- en afvulproces. Bijkomend voordeel is dat voortaan de slagroom langer houdbaar blijft. Er zijn geen toevoegingen gedaan omwille van de houdbaarheid, verzekert FrieslandCampina.”

Debic_slagroom_2-225x300 Meer voordelen

Hoogwaardige ingrediënten en grondstoffen worden steeds belangrijker, zeker voor ambachtelijke (banket-)bakkers. Daar focust Debic op. Volgens Bram van IJsel Smits en Dré Eversteijn dwingen de retailers de industriële bakkerijen om zich razendsnel te ontwikkelen.

Eversteijn: “Ambachtelijke bakkers kunnen zich alleen onderscheiden met een opvallende opmaak, een zorgvuldige presentatie en de allerbeste grondstoffen. Debic Slagroom LH biedt een basis waar geen product uit de supermarkt tegenop kan. De klanten zien en proeven dat.” Van IJsel Smits vult aan: “Als de mensen die achter het merk Debic staan voelen wij ons sterk verantwoordelijk om juist de (banket)bakker te voorzien van de beste slagroom en andere producten. Ook willen we elk

ambachtelijk bakkersbedrijf op de juiste manier kunnen ondersteunen in deze snel veranderende tijd. Daarom kiezen we nu voor één merk: Debic. Wij verwachten dat iedereen Debic uiteindelijk nóg beter vindt.”

Meedenken over assortiment

Dré Eversteijn komt bij veel bakkers. Daar zitten heel wat ondernemers tussen die graag een nieuw assortiment willen maar te weinig mogelijkheden hebben om er over na te denken. “Het kost onder meer tijd en mankracht. Maar je klanten vinden het leuk om eens met iets anders thuis te komen. Afhankelijk van de bakker, zijn of haar klantenkring en de regio bedenken wij dan bijvoorbeeld enkele soorten gebak waarmee hij aan de slag kan.

Daarnaast zorgen wij regelmatig voor nieuwe recepten en inspiratie via ons bakkerijmagazine.” Van IJsel Smits beaamt dat. “Wie Polderland had en nu Debic krijgt, kan meer gebruik maken van onze expertise. Wij ondersteunen de individuele bakker actief. We denken mee over concepten en recepturen. Onze rayonmanagers zijn experts. Samen met onze patisserie adviseur Dré Eversteijn zorgen ze desgewenst voor vakinhoudelijke demo’s en velerlei andere ondersteuning. Zoals assortimentsadvies en presentatietechnieken.”

Debic_slagroom_3-300x225 Kwaliteit zorgt voor groei

Er is een scala aan producten die je met vrij weinig extra inspanning kunt maken, weet Eversteijn. “De tompouce is bijvoorbeeld zo’n eenvoudig recept, speciaal doordat de korstplak gekaramelliseerd is. Je spuit ‘m op met slagroom, decoreert ‘m af en klaar. Zo’n gebakje kan heel simpel in het dagelijkse proces meelopen. De mangotaart is ook zo’n voorbeeld. Die bestaat uit alleen mangopuree, gelatine, suiker en slagroom. Meer heb je niet nodig. Door de mangopuree te vervangen door andere soorten fruit kun je een breed assortiment creëren. Het gaat om de goede ingrediënten! Ik hoor van bakkers dat ze positieve reacties krijgen, zijzelf en hun klanten willen niet meer terug naar het oude assortiment. Gebak en taarten zijn genotsartikelen, als patissier of bakker bezorg je de mensen wat moois. Eenmaal vertrouwd met kwaliteit, blijven de mensen terugkomen.”

Veel extra’s

Kortom een logische overstap naar het merk Debic. Naast de hoogwaardige innovatieve producten, afkomstig van melk van koeien van onze vertrouwde Nederlandse boeren, biedt Debic u nog meer voordelen waarmee u zich als bakker én als ondernemer kunt onderscheiden. Dus stap met ons over en geniet van uw vertrouwde kwaliteit, met een nieuwe naam, en alle extra’s!

Lees alles over de room van Debic in ons dossier Room!

Lees ook
Polderland wordt Debic

Polderland wordt Debic

FrieslandCampina vervangt het merk Polderland met het merk Debic. “Hiermee zetten we alles op alles om ambachtelijke (banket)bakkers optimaal te ondersteunen”, vertelt Marketing manager Debic Benelux Bram van IJsel Smits. Hoogwaardige ingrediënten en grondstoffen worden steeds belangrijker voor de ambachtelijk bakker. Daar focust Debic zich op. "Als...

Digitaal magazine: Alles over boter

Digitaal magazine: Alles over boter

Wat je precies kunt met de banketbakkersboters van Debic en welke voordelen dat voor je producten heeft, vertellen Dré Eversteijn, Michel Schröder en Reinier van Doorn (Crème de la Crème Patisserie) in het nieuwe digitale magazine ‘Alles over boter’. Aangevuld met recepten, how to’s en video’s is het een overzichtelijk naslagwerk vol inspiratie. “Wij...

Debic en Beko geven tulband een verfrissende facelift

Debic en Beko geven tulband een verfrissende facelift

‘Consumenten kopen met hun ogen’ Cake is in. Het is gemakkelijk mee te nemen, langer houdbaar dan nat gebak en het past bij de huidige consumentenvraag naar bijvoorbeeld worteltaart en brownies. Daarom bezorgen Debic en Beko de tulband een tweede leven. “Zonde om een tulband alleen rondom Pasen of Kerst te maken”, vinden de samenwerkende partners. “Wanneer...

Teamleider industriele bakkerij omgeving Amersfoort

Teamleider industriele bakkerij omgeving Amersfoort

In deze meewerkende functie geef je leiding aan maximaal 8 productiemedewerkers en leg je verantwoording af aan de shiftmanager. Je levert een actieve bijdrage aan...

Zelfstandig werkend broodbakker

Zelfstandig werkend broodbakker

Heb jij een passie voor alles wat met broodbakken te maken heeft? Beginnen jouw handen te jeuken bij alleen al het zien van verse producten waar je iets lekkers...

Snij/ inpakmedewerker Omgeving Emmen

Snij/ inpakmedewerker Omgeving Emmen

Als medewerker snij-inpak voer je de volgende werkzaamheden uit: - Het verrichten van alle voorkomende werkzaamheden bij het machinaal snijden en/of verpakken van...