Sterke groei in online foodmarkt

14 december 2015

LEEUWARDEN - De online foodmarkt groeit. Dat concludeert Deterra naar aanleiding van de cijfers van de Thuiswinkel Markt Monitor. Er is voornamelijk een sterke groei zichtbaar is het segment food/nearfood, dat ten opzichte van het derde kwartaal vorig jaar met 42 procent is gegroeid.  Volgens de ING is het aannemelijk dat deze ontwikkelingen in de online foodmarkt ook de komende periode verder door zal zetten.

Duurzaam

Naast het online bestellen van voeding, groeit ook de behoefte naar duurzame voeding, weet Wageningen UR. “Voor ons is dit een bevestiging waar wij twee jaar geleden al op anticipeerden”, stelt Frans Broeders, oprichter van Deterra. “Wij profiteren van nieuwe bewegingen op de online foodmarkt doordat het voor veel mensen steeds makkelijker en normaler wordt om online voeding te bestellen. Deterra onderscheidt zich door alleen producten van lokale producenten aan te bieden. Hierdoor kunnen wij de herkomst en transparantie over productiewijze blijven garanderen. Dit in tegenstelling tot de reguliere voedselketen en andere online aanbieders”, aldus Broeders.

Altijd op de hoogte blijven?