Nieuwe weg

Bakkers in bedrijf_Foto Jos den Otter_uitsnede

Bakkers-in-bedrijf_Foto-Jos-den-Otter-164x300 Na een lange loopbaan van maar liefst 31 jaar is onze directeur Cor Havermans op 1 maart met pensioen gegaan. Daarmee is niet alleen een aimabele collega vertrokken, maar ook een ‘vraagbaak’ binnen onze organisatie. Want zoveel kennis en ervaring is niet in één keer te vervangen. Een column als deze is er in principe niet voor bestemd mensen publiekelijk te bedanken, maar deze keer doe ik het toch. Cor was veel en vaak actief achter de schermen. Hij heeft veel betekend voor de NBOV en onze branche. Dus bij deze: Cor bedankt voor al je kennis, kunde, wijsheid en inzichten!

Het vertrek van Cor heeft mij wel weer doen beseffen met hoeveel onderwerpen de NBOV zich eigenlijk bezighoudt op het gebied van arbeid, onderwijs, economie, voedselveiligheid en communicatie. Projecten zoals online ondernemen, bedrijfsopvolging, de kennisbank ‘Bakkerspedia’, de vitaliteitsregeling, storytelling, de begeleiding van (jong) talent via Bakkersleague, de campagne ‘Terug naar de Basis’, etikettering en de Kredietunie zijn maar een greep uit de vele activiteiten. Gelukkig beschikt de NBOV over een zeer deskundig team van medewerkers dat er samen met het bestuur voor zorgt dat de NBOV op koers blijft. En met de komst van onze nieuwe directeur Jan Sander de Bie, die op 15 maart bij ons is begonnen, slaan wij hiermee weer een nieuwe weg in.

Zowel in de afgelopen, als de komende periode hadden en hebben wij veel ontmoetingsmomenten op de agenda staan. Ik nodig u allen van harte uit met ons mee te denken, mee te praten om ons mooie ambacht op de kaart te houden en natuurlijk onze nieuwe directeur te ontmoeten. Wij gaan een nieuwe fase in. Ik hoop natuurlijk van ganser harte dat u hiervan deelgenoot bent en met ons mee helpt bouwen aan de toekomst van onze ambachtelijke (banket)bakkerij en uw eigen NBOV.

Altijd op de hoogte blijven? 

Neem een abonnement
  
Lees ook
column: Van crisis  naar crisis

column: Van crisis naar crisis

Twee jaar corona, al een jaar lang hoge tarweprijzen en de energiecrisis. We gaan van crisis naar crisis en de vraag is wat de volgende wordt. Als we de afgelopen maanden iets hebben mogen leren, is dat dat de ambachtelijke bakkerij macro-economisch niet belangrijk is. Brood kan je ook ergens anders halen en de mensen die er werken vinden wel weer ander...

Bakkerijtrends 2023: Vertel de klant het verhaal achter jouw bakkerij

Bakkerijtrends 2023: Vertel de klant het verhaal achter jouw bakkerij

Door in te spelen op trends, zet je als bakkende ondernemer de klant op nummer 1. En dat is hard nodig, want met steeds kritischere consumenten en alle ontwikkelingen, staan we met de hele bakkerijsector meer dan ooit voor de uitdaging om de consument voor ons te winnen. Daarom houdt Sonneveld nauwlettend verschillende nationale én internationale trends...

Cadeaupakketten: wat mag, en wat moet?

Cadeaupakketten: wat mag, en wat moet?

Sinterklaas en de kerstperiode zijn natuurlijk bij uitstek momenten om een of meer cadeaupakketten in uw assortiment op te nemen. Ook voor deze pakketten gelden regels, bijvoorbeeld voor etikettering, allergenenvermelding en naamgeving van producten. En mag u een fles wijn aan uw pakket toevoegen? De NBOV zet het voor u op een rijtje.