Meest duurzame chocoladefabriek komt in Amsterdam

Voorgevel

Chocolatemakers bouwt een fabriek in Amsterdam. Deze chocoladefabriek wordt de meest duurzame van de wereld. De fabriek gaat voorzien in zijn eigen energiebehoefte door een zonnedak. Ook laat de fabriek zijn cacaobonen op windkracht naar Nederland komen. En publiek kan de fabriek bezoeken.

Chocolatemakers, bekend van de Tres Hombres en de Gorilla bar, opent de deuren in maart 2019. “Hiermee realiseren we een lang gekoesterde droom. We willen mensen graag laten zien hoe chocolade gemaakt wordt. En dan niet het massaproduct uit megafabrieken, maar het ambachtelijke proces waar het draait om kwaliteit in plaats van efficiency”, aldus Chocolatemakers.

Chocolatemakers werd in 2014 al uitgeroepen tot meest duurzame MKB-bedrijf van Amsterdam en wilde verder innoveren: “Als Chocolatemakers willen we laten zien dat de gehele cacaoketen - van boer tot consument - transparant, eerlijk en duurzaam kan zijn. Dat betekent dat we op alle fronten innoveren. Hierbij gaan we dus veel verder dan fair trade of bio alleen; milieuvriendelijk vervoer en natuurbescherming horen daar ook bij.”

Lees ook
Start nieuwe campagne ‘De mooiste boodschap is bio’

Start nieuwe campagne ‘De mooiste boodschap is bio’

De driejarige Europese campagne ‘De mooiste boodschap is bio’ is gestart met als doel groei van het biologische marktaandeel en vergroting van de herkenbaarheid en het vertrouwen in het Europese biologische keurmerk. De campagne loopt tegelijkertijd in Zweden, Finland en België.

Zweden, Finland, België en Nederland promoten verkoop biologisch met nieuwe campagne

Zweden, Finland, België en Nederland promoten verkoop biologisch met nieuwe campagne

Nederland start samen met Zweden, Finland en België een nieuwe campagne om de verkoop van biologische producten te stimuleren. Het gaat om een nudging-campagne waarbij door middel van subtiele aanpassingen in de supermarkt en online omgeving de verkoop van biologische producten wordt gestimuleerd.

Bakkers in de media – week 16

Bakkers in de media – week 16

Pasen in de bakkerij, 125 jarig jubileum bakker Out en Stichting Ambachtelijke Bakkerij geeft tips voor social media. Wat kwam er de afgelopen week voorbij in de media over de bakkersbranche?