Liefde en Passie

nexus

nexus-300x200 Zondagmorgen is bij ons thuis altijd ‘quality time’. Dan ontbijten we lekker uitgebreid met een vers broodje en versgeperste jus d’orange. Het wordt steeds lastiger mijn vriendin te overtuigen dat daar een ambachtelijk gebakken broodje van de warme bakker bij hoort. Want op zondagmorgen is dat ‘verse broodje’ toch alweer anderhalve dag oud. Terwijl je bij de supermarkt iedere zondagmorgen versgebakken broodjes kunt halen.

De industrie is in rap tempo bezig om de kwaliteit van haar producten naar een hoger niveau te tillen. Broden met spelt of desem zijn in de gemiddelde supermarkt al net zo breed verkrijgbaar. De warme bakker zal dus meer moeten toevoegen aan zijn producten. Op alleen de kwaliteit wordt het steeds lastiger te concurreren. Zeker waar het gaat om de verhouding prijs/kwaliteit. Maar wat kun je aan je brood toevoegen?

Het gaat allemaal om onderscheid en echte aandacht voor het product en voor mij als klant. En de supermarkten kunnen wel adverteren dat hun brood is gemaakt met liefde en passie, maar dat wil nog niet zeggen dat deze ingrediënten door de broodfabriek ook daadwerkelijk aan het product zijn toegevoegd. Mijn bakker doet dat wel. Voor dag en dauw staat hij het lekkerste brood te maken. Met plezier, dat kun je zien. Hij maakt van mijn bezoek aan zijn winkel iedere week weer een feestje en laat zien dat hij de ingrediënten liefde en passie als vanzelfsprekend toevoegt aan zijn producten.

Sinds kort biedt mijn bakker voorgebakken broodjes. Afgelopen zaterdag kocht ik een zakje voorgebakken pistolets. De verkoopster wist me haarfijn te vertellen hoe ik het beste resultaat uit onze eigen oven kon toveren en ik kreeg het afbakadvies mee op een briefje. Zondagmorgen rook ons huis heerlijk naar versgebakken brood. Niet van de supermarkt, maar van onze eigen bakker. Want brood dat met échte liefde en passie is gebakken, dat smaakt uiteindelijk toch het allerlekkerst!

Lees ook
Tips voor het maken van een nieuwsbrief

Tips voor het maken van een nieuwsbrief

Een nieuwsbrief is een goed marketingmiddel. Je treedt direct in contact met je klant en bereikt er meer mensen mee dan met je social media-berichten. Maar hoe maak je een nieuwsbrief die gelezen wordt? Vakbladen.com geeft tips!

Beko adviseert meer versbeleving op de winkelvloer

Beko adviseert meer versbeleving op de winkelvloer

De Beko OmzetBarometer signaleert een daling van het aantal kassabonnen bij de ambachtelijke bakker over de eerste maanden van 2019. De oorzaak zoekt Beko Advies in de toenemende concurrentie van de supermarkt en de inkomenspositie van de consument. Beko adviseert bakkers om meer in te zetten op versbeleving.

Bakker van Helden verandert mee met de klant

Bakker van Helden verandert mee met de klant

Peters ouders Maarten en Elly van Helden startten banketbakkersbedrijf Van Helden in 1961, in de dijkwoning waar de bakkerij nog altijd is gevestigd. In 2000 nam Peter het bedrijf in het Zeeuwse Middelharnis over, samen met zijn vrouw Selma. Het werd het begin van een groot aantal veranderingen.

Bakker groot ambachtelijke bakkerij te Amsterdam

Bakker groot ambachtelijke bakkerij te Amsterdam

In deze fulltime functie zal je bezig houden met het volledige proces van voorbereiden, bakken en nabewerken van klein- en grootbrood.

Teamleider ambachtelijke bakkerij te Amsterdam

Teamleider ambachtelijke bakkerij te Amsterdam

In de functie van teamleider ben je verantwoordelijk voor de algehele gang van zaken in de bakkerij. Je zorgt voor een optimale bezetting in de bakkerij, springt...

Bakker ambachtelijke bakkerij te Amsterdam

Bakker ambachtelijke bakkerij te Amsterdam

In de functie van bakker werk je in een klein team in wisselende diensten. Teambelang staat hier voorop, samen maken jullie de mooiste producten. In deze functie...