Tekst en foto door NBC
Terwijl u nog midden in de decemberdrukte zit, treft het NBC voorbereidingen voor de Week van het Brood ’23. En we trappen daarmee gelijk in januari af: van maandag 16 tot en met zondag 22 januari wakkeren we in heel Nederland de liefde voor brood weer aan. Volkorenbrood staat in de spotlights onder het motto ‘Volkoren, vol vezels, vol smaak’.
Volkoren, vol vezels, vol smaak
In de maand januari gaan veel Nederlanders weer op de gezonde tour. Met de Week van het Brood zorgen we ervoor dat iedereen weet dat volkorenbrood gezond is en lekker bovendien. Consumenten koppelen volkoren wel vaak aan gezond, maar niet altijd direct aan smaak. Tijd om daar verandering in te brengen! Met de themaregel ‘Volkoren, vol vezels, vol smaak’ spelen we in op het woordje VOL. We koppelen hier de belangrijkste voordelen aan van volkoren.
Digitale toolkit
Voor iedereen, van ambachtelijke bakkerij tot retail, komt er een digitale toolkit beschikbaar. Hierin zitten berichten en afbeeldingen voor uw socialmediakanalen en losse afbeeldingen zodat u zelf advertenties en onlinebanners kunt opmaken. In de toolkit zitten o.a. het logo van de Week van het Brood, de slogan van dit jaar, beeldmateriaal en socialmediaberichten.
Vanaf begin december vindt u deze items op brood.net/eudownloads/ om te downloaden.
Promotiepakket
Speciaal voor bakkers stellen we - samen met Stichting Ambachtelijke Bakkerij - een pakket samen met middelen voor in de winkel en online. Zo zijn er A1- en A3-posters en kunt u bij het NBC prijzenbestellen voor een winactie, die u tijdens de Week van het Brood uitzet op uw eigen Facebook- of Instagramaccount. Deze materialen kunnen via het NBC gratis besteld worden. Januari lijkt misschien nog ver weg, maar staat eerder voor de deur dan u denkt. Bestel nu uw materiaal, want op=op.
Brood, goed verhaal
De Week van het Brood ’23 wordt ondersteund door de lopende campagne Brood, goed verhaal. Vanuit de campagne worden artikelen en verrassende broodrecepten uitgebracht, vooral over volkoren natuurlijk. In &C, de glossy van Chantal Janzen, verschijnt een aantal pagina’s met trendy broodrecepten en artikelen. Ook kijken we nog naar andere plekken om groots te adverteren. Zo kan niemand om brood heen tijdens deze Week van het Brood! Doet u ook mee?