Hoogenboom introduceert suikervervanger Zùsto

ZUNDERT - Hoogenboom Benelux is als 100% dochteronderneming van Barry Callebaut, de exclusieve distributeur van Zùsto in de Benelux. Zùsto is een nieuwe, unieke suikervervanger met viermaal minder calorieën dan suiker. Het product is gemakkelijk te verwerken en smaakt niet anders dan suiker. Het is een één op één suikervervanger, dus 100 gram suiker is 100 gram Zùsto. Bestaande recepturen hoeven niet aangepast te worden.

Zelfde mondgevoel

Ook heeft Zùsto dezelfde smaak, hetzelfde mondgevoel én dezelfde crunch als suiker. Sinds de introductie van Zùsto in 2014 groeit het marktaandeel van de suikervervanger uit België snel. Het vervanger is nog niet zo lang op de markt, maar is meteen opgepikt door een aantal bekende patissiers en chef-koks. Onder meer DelRey, Patisserie De Rouw, Comme Chez Soi en Darcis gingen ermee aan de slag, meldt Hoogenboom. Zij hebben sindsdien meerdere producten met Zùsto in hun assortiment opgenomen.

Maisvezels

Zijn zoete smaak heeft Zùsto voor het overgrote deel te danken aan vezels uit mais en cichorei. Deze vezels zorgen niet alleen voor zoetkracht en structuur, ze hebben ook een positieve bijdrage aan de gezondheid. Ze leiden tot een lagere bloedsuikerspiegel en zorgen sneller voor een voldaan gevoel. De vezels uit cichorei behoren tot de hedendaags gekende ‘super foods’. Om dezelfde smaakbeleving als suiker te creëren, is sucralose als zoetstof aan de vezels toegevoegd. Deze gecombineerde samenstelling, van natuurlijke oorsprong, maakt een substantiële calorieverlaging mogelijk.

Gezonder eten

Veertig procent van de Nederlanders geeft aan gezonder te willen eten. Steeds meer mensen letten op hun dagelijkse suiker- en calorie-inname en zijn op zoek naar gezonde voedingsproducten. Zùsto is het perfecte ingrediënt voor een suikerarm assortiment dat tot deze ‘health’ trend behoort, stelt Hoogenboom. Het is tevens geschikt voor diabetici en mensen met overgewicht en daarmee draagt het bij aan de oplossing voor deze toenemende maatschappelijke problematiek.

Lees ook
‘Je moet doen wat je écht leuk vindt’

‘Je moet doen wat je écht leuk vindt’

Twee opleidingen tegelijk volgen én in de bakkerij werken: Niels de Rouw (20) doet er alles aan zodat hij samen met zus Lisa de familiezaak kan overnemen. Tot die tijd kijkt de nieuwbakken beste jonge patissier van Nederland de kunst af van de experts.

Bakkers in de media – week 16

Bakkers in de media – week 16

Pasen in de bakkerij, 125 jarig jubileum bakker Out en Stichting Ambachtelijke Bakkerij geeft tips voor social media. Wat kwam er de afgelopen week voorbij in de media over de bakkersbranche?

‘Bakkerij moet blijven voelen als warm bad’

‘Bakkerij moet blijven voelen als warm bad’

Jitze Verloop neemt over een paar jaar de bakkerij van zijn ouders over. Hij riep altijd dat dit nooit zou gebeuren, maar nu denkt de 26-jarige daar anders over. Hij is de vierde generatie die De Bakkers van Verloop voortzet. Een gesprek met vader en zoon over de liefde voor de bakkerij en ondernemerschap.