‘Geef nooit korting!’

27 maart 2018

Wie vaak te horen krijgt dat hij (te) duur is, gaat daar op een dag zelf ook in geloven. Bestsellerauteur Jos Burgers steekt met zijn boek ‘Geef nooit korting!’ deze mensen een hart onder de riem. Want wie zijn klanten een goede reden geeft om voor hem te kiezen, hoeft nooit meer met zijn prijs te zakken. “Klanten willen uiteindelijk maar één ding: niet teveel betalen.”

door Linda van ’t Land

“Buk niet te snel”, adviseert Jos Burgers zijn lezers. Hij bedoelt daarmee dat ondernemers (te) snel geneigd zijn een klap van hun (potentiële) klant te verwachten wanneer zij hun prijs noemen. En angst is in zijn ogen een slechte raadgever. De belangrijkste boodschap in zijn boek ‘Geef nooit korting!’ is dan ook: “Wees trots op de prijzen die u voor uw producten en diensten vraagt en sta daar voor honderd procent achter. Realiseer u hoe waardevol u bent voor uw klanten en laat u niet gek maken.” Ondernemers die snel met hun prijs zakken, waren volgens Burgers in eerste instantie kennelijk van plan de klant te belazeren. En dat vindt niemand fijn. Klanten willen niet per se korting; zij willen vooral een prijs betalen die in hun ogen rechtvaardig is. Het is aan u om duidelijk te maken wat een faire prijs is.

Jos Burgers is niet alleen een vlotte schrijver, maar ook een veelgevraagd spreker die meer dan honderdvijftig lezingen per jaar verzorgt over marketing, klantgerichtheid en strategie. Zijn boeken, dikwijls vele malen herdrukt, zijn dun en bieden in korte leestijd veel nuttige handvaten voor ondernemers. Ook in ‘Geef nooit korting!’ presenteert hij met veel vaart prikkelende adviezen, doorspekt met concrete voorbeelden. Op een luchtige manier beschrijft hij hoe u prijsdruk voorkomt en tegengaat. Het geeft de lezer veel zelfvertrouwen over te hanteren prijzen. Want: “Wie nooit te duur is, is waarschijnlijk veel te goedkoop.”

Dit boek is te koop bij Boek-plus.nl, de online boekhandel van Vakbladen.com die meer dan 70.000 titels binnen 24 uur kan leveren. Zonder verzendkosten. Ga naar: Geef nooit korting! 

Dit artikel verscheen eerder op: Evmi

Altijd op de hoogte blijven?