Dethmers veranderd in Dawn

BREDA - In 2015 en 2016 zullen alle bestaande merken van Dawn Foods, waaronder Caullet, Fruibel en Sucrea, geleidelijk veranderen in de merknaam DAWN. Ook worden zij voorzien van een nieuwe huisstijl: ‘A new sunrise at Dawn’. Ook het merk Dethmers wordt voorzien van een nieuwe verpakking.

Nieuw uiterlijk

Dethmers is sinds 2011 onderdeel van Dawn Foods. In het kader van ‘A new Sunrise at Dawn’ is na de merktransities van Sucrea en Fruibel naar Dawn nu Dethmers aan de beurt om in Dawn te worden omgezet. Het nieuwe uiterlijk en de merknaam Dawn verwijst naar de ‘roots’ van Dawn Foods, stelt het bedrijf. “De warme oranje gloed van de dageraad doet denken aan dat ene moment waarop men overal ter wereld begint te bakken – bij het aanbreken van een nieuwe dag – Dawn”, aldus het bedrijf. In het begin van 2016 zullen de banketmixen in zakken worden voorzien van de nieuwe Dawn ‘look & feel’. “De vertrouwde Dethmers kleurcodering, blauw voor kapselmixen, groen voor specialiteiten, geel voor roompoeders en oranje voor cakemixen, blijft de klant aan de onderkant van de nieuwe zak terug vinden. Daarbij zal de komende tijd de nieuwe zak ook van een bijpassende sticker worden voorzien, die deze verpakkingsaanpassing zal begeleiden en de klant helpt zijn vertrouwde productsoort te herkennen”, aldus Dawn Foods.

Lees ook
Bakkers in de media - week 32

Bakkers in de media - week 32

Bakken voor de buurt, de oudste bakkerij van Nederland en niet meer 's nachts bakken. Wat lazen we deze week over de branche? Een greep uit de media.

Bakker Bart genomineerd voor Retailer of the Year

Bakker Bart genomineerd voor Retailer of the Year

Bakker Bart is in de categorie Eten en Drinken genomineerd voor Retailer of the Year. In deze categorie neemt de bakkersformule het op tegen Keurslager, Gall & Gall, Mitra Drankenspeciaalzaken en Xenos.

September start campagne 'Brood, goed verhaal'

September start campagne 'Brood, goed verhaal'

In september start het Nederlands Bakkerij Centrum (NBC) met de campagne ‘Brood, goed verhaal’. Deze campagne is te zien via televisie, social media, online video en print.