De rol van ambassadeurs in de bakkerij - De kracht van medewerkers

Foto's: Koos Groenewold, Angelique Bosman

Medewerkers in een bakkerij hebben misschien wel de allerbelangrijkste taak in de winkel. Zij vormen namelijk de schakel tussen bakker en klant. Het kan dus geen kwaad om je als medewerker eens te verdiepen in die belangrijke rol. En ook de bakker moet soms bewust worden gemaakt van het belang van de mensen die in hun winkel staan. Medewerkers zi...
Dossiers
Lees ook
Hoe werven we nieuwe medewerkers?

Hoe werven we nieuwe medewerkers?

Net als in andere ambachtelijke sectoren ontstaat er in de bakkersbranche een nijpend tekort aan medewerkers. Hoe houden we het bakkersvak aantrekkelijk voor nieuwe aanwas? En hoe behouden we studenten voor de sector? Bakkers in bedrijf wisselt hierover om te beginnen van gedachten met Martin van Kommer, docent brood en banket bakken aan de Rijn IJssel...

‘Op je handen zitten’

‘Op je handen zitten’

Tijdens een sollicitatiegesprek, voor de functie van manager human resources, werd mij op de valreep gevraagd: “O ja, hoe ga jij mij eigenlijk inspireren?” Voor ik het wist floepte het eruit: “Ik ga jou niet inspireren, dat doe je hopelijk zelf!”.

De menselijke maat terug!

De menselijke maat terug!

In ons dagelijks werk zien we ondernemers in de ambachtelijke bakkerijsector op vele fronten worstelen met regeldruk. Regelmatig wordt onze hulp ingeroepen om mee te kijken, te denken of te zoeken naar een oplossing.