Biologisch afbakbrood Slooow

Slooow

Pandriks Bake Off B.V. en zusterbedrijf Bio Breadness uit Duitsland introduceren een nieuwe merk afbakbroodjes Slooow. De broodproducten van Slooow zijn 100 procent biologisch en worden op de steenoven gebakken. Er komen vijf soorten op de markt: een meergranen baguette, een witte baguette, ciabattabroodjes, rusti tarwe volkoren en pompoenbroodjes.

Het belangrijkste ingrediënt van Slooow is tijd. Vandaar de naam Slooow. Het past binnen de filosofie van Pandriks: ‘goede dingen kosten tijd’. De producten van Slooow krijgen dan ook de tijd om te rijzen. Al met al zijn de producten meer dan 24 uur onderweg en worden gebakken op een stenen oven. Alle producten zitten in een zuurstofarme verpakking en hebben een houdbaarheid van maximaal 60 dagen. Consumenten kunnen de broodjes in elke huishoudelijke oven in 8 tot 10 minuten afbakken.

"Slooow voert biologische brood producten onder haar merk waarvan de gehele supply keten geheel in eigen beheer is en compleet transparant” benadrukt Peter van den Berg, CEO Pandriks Group. “Het zijn biologisch brood producten die gemaakt zijn van 100 procent natuurlijke ingrediënten, zonder enige toevoegingen en allemaal bereidt met desem”.

Lees ook
Certificeringssysteem voor verkoop onverpakte biologische producten vereenvoudigd

Certificeringssysteem voor verkoop onverpakte biologische producten vereenvoudigd

Minister Staghouwer van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit informeerde de Tweede Kamer op 21 juni in een Kamerbrief over de actuele stand van zaken van de certificering van supermarkten, kleine verkooppunten en speciaalzaken voor de verkoop van onverpakte biologische producten. Verkooppunten die onverpakte biologische producten verkopen, moeten hiervoor...

Start nieuwe campagne ‘De mooiste boodschap is bio’

Start nieuwe campagne ‘De mooiste boodschap is bio’

De driejarige Europese campagne ‘De mooiste boodschap is bio’ is gestart met als doel groei van het biologische marktaandeel en vergroting van de herkenbaarheid en het vertrouwen in het Europese biologische keurmerk. De campagne loopt tegelijkertijd in Zweden, Finland en België.

Zweden, Finland, België en Nederland promoten verkoop biologisch met nieuwe campagne

Zweden, Finland, België en Nederland promoten verkoop biologisch met nieuwe campagne

Nederland start samen met Zweden, Finland en België een nieuwe campagne om de verkoop van biologische producten te stimuleren. Het gaat om een nudging-campagne waarbij door middel van subtiele aanpassingen in de supermarkt en online omgeving de verkoop van biologische producten wordt gestimuleerd.