Bakkersvak breidt in 2018 uit met IJs

Bakkersvak

De vakbeurs Bakkersvak breidt haar beursprofiel in 2018 uit met het segment ‘IJs’. Daarmee vergroot de vakbeurs het aanbod met 20 procent. Prominente marktspelers als Carpigiani Ambachtelijk Benelux, Ice Concepts Benelux, Bakeplus, Laan Heilo en Dawn Foods Benelux ondersteunen de uitbreiding. Ook voegt de organisatie in samenwerking met Carpigiani Ambachtelijk Benelux een wedstrijdelement toe, namelijk de voorrondes van de Gelato World Tour voor Nederlandse ijsbereiders.

Volgens organisator Easyfairs is de ijsuitbreiding een logische stap in de ontwikkeling van Bakkersvak. “Uit onze bezoekersstatistieken blijkt dat een aantal ambachtelijke ijsbereiders hun weg naar Bakkersvak al weten te vinden. Nu het segment ‘IJs’ ook daadwerkelijk onderdeel uit maakt van het beursprofiel, verwachten we dat dit aantal verder zal toenemen. Bovendien sluit dit aan bij de trend dat de grenzen tussen brood & banket, chocolade en ijs steeds meer vervagen”, zegt Corine Visser, Event Manager bij Easyfairs.

De zevende editie van Bakkersvak is op 4 en 5 maart 2018 in de nieuwe locatie Evenementenhal Gorinchem. Hier wordt de nationale ambachtelijke bakkerijbeurs in een nieuw jasje gepresenteerd. Zo vindt de beurs in één hal plaats met meer ruimte en overzicht.

Lees ook
Horecava uitgesteld naar voorjaar 2022

Horecava uitgesteld naar voorjaar 2022

De organisatie van de Horecava heeft besloten om de vakbeurs voor de horeca te verplaatsen naar het voorjaar 2022. De nieuwe datum is nog niet bekend. De beurs stond gepland voor 10 tot en met donderdag 13 januari. Bij de beurs staat het fysiek verbinden en gastvrijheid centraal staan. Door de huidige omstandigheden in - en de druk op - de markt,...

Congresprogramma Food Technology bekend: Food meets hightech

Congresprogramma Food Technology bekend: Food meets hightech

Op 1 en 2 december organiseren Mikrocentrum en vakblad EVMI (Alea Publishers) samen het congres Food Technology 2021 in de Brabanthallen, ’s-Hertogenbosch. Hier komen food en hightech samen, met als doel de voedingsmiddelenindustrie op weg te helpen naar 2050. Oftewel: hoe kan het efficiënter, effectiever, duurzamer?

Nieuwe tijd

Nieuwe tijd

Zo’n voorwoord – of met een chiquer woord redactioneel – zoals ik hier schrijf, is soms makkelijker dan anders. Vaak loop ik tijdens het maken of redigeren van het blad vanzelf tegen een onderwerp aan. Soms is het wat persoonlijker, en de afgelopen maanden ging het natuurlijk meer dan eens over wat ons allemaal dag en nacht bezighield.