‘You’ve got the power!’

You've got the power

Youve-got-the-power-300x211 Aankomend voorjaar organiseert de Stichting Ambachtelijke Bakkerij een bijzondere theatertour. Op acht locaties in Nederland wordt een programma aangeboden voor alle medewerkers in de bakkerij met als titel ‘You’ve got the power!’. De vrolijke en leerzame avonden worden mede gepresenteerd door TV-persoonlijkheid Anita Witzier.

Hoe kijken klanten eigenlijk naar jou? En hoe kijk jij naar klanten? Wat weet je van de producten die in jullie bakkerswinkel worden verkocht? Van voedselveiligheid? Of van hygiëne? Hoe leidt jouw kracht tot extra verkoop? Deze en andere vragen staan centraal tijdens de theatertour, die de Stichting Ambachtelijke Bakkerij (SAB) aankomend voorjaar in acht theaters door het hele land organiseert. “De SAB richt zich met al haar activiteiten op communicatie in de winkel. Daarbij is het ondersteunen en verrijken van de medewerkers van groot belang”, licht Sandra Pluim, coördinator van de Stichting Ambachtelijke Bakkerij, desgevraagd toe. “Twee jaar geleden hebben we ook een theatertour georganiseerd, toen onder de naam Smart & Sexy. Het was een groot succes. Een avondje naar het theater heeft altijd iets magisch. De boodschap komt hierdoor sneller aan, wordt beter begrepen én blijft langer hangen. We bieden met de theatertour ‘You’ve got the power!’ bakkerijmedewerkers opnieuw gratis een leuk avondje uit aan, dat vooral ook heel leerzaam is.”

Sandra-Pluijm-300x200 Sandra Pluim

Kracht van persoonlijk presenteren

De doelgroep van de theatertour bestaat uit alle medewerkers op de winkelvloer van ambachtelijke bakkerijen door heel Nederland. “Maar natuurlijk zijn ondernemers(vrouwen) ook van harte welkom!”, haast Sandra zich te zeggen. “We hopen en verwachten zo’n tachtig tot honderd personen per avond te ontvangen. Onder het motto ‘You’ve got the power’ gaan presentatrice Anita Witzier en lifestyledeskundige Yvonne Stoevelaar samen met ondernemers en hun medewerkers aan de slag. Centraal in het programma staan de kracht van persoonlijk presenteren en de kennis op de winkelvloer als stimulans voor extra verkoop.” De kennis die tijdens de avond wordt gedeeld, is gebaseerd op Bakkersbrein: de app die de SAB in samenwerking met de Nationale Bakkerij Academie heeft ontwikkeld. “We willen door middel van  ludieke interactie en aansprekende voorbeelden de kennis van de medewerkers verhogen.”

De presentatie van de kennisquiz is in handen van KRO- en NCRV-coryfee Anita Witzier, bekend van tv-programma’s als Memories, Anita wordt opgenomen en De Reünie. “We hebben voor Anita gekozen omdat zij een toegankelijke, spontane presentatrice is met een goed gevoel voor humor”, licht Sandra toe. “Ze kan de kennisquiz goed begeleiden en weet medewerkers snel op hun gemak te stellen. We hopen bovendien dat het feit dat er een Bekende Nederlander van de partij is mensen nog meer zal triggeren om te komen.” Naast Anita Witzier is ook lifestyledeskundige Yvonne Stoevelaar bij alle avonden aanwezig. “Yvonne neemt het eerste deel van de avond voor haar rekening. Zij laat de aanwezigen zien wat je uitstraalt als persoon in de winkel. Wie is je klant en hoe zien zij jou? Hoe kun je met jouw eigen kracht, uitstraling en persoonlijkheid meer omzet behalen in de winkel? Yvonne heeft eerder een succesvolle middag verzorgd voor  ondernemersvrouwen. Haar insteek en enthousiasme komen zeker ook over op winkelmedewerkers”, denkt Sandra.

NBOV-cafe-300x211 NBOV OndernemersCafé

Om zo min mogelijk druk uit te oefenen op de agenda’s van drukbezette ondernemers en hun medewerkers, is de theatertour gekoppeld aan de acht bijeenkomsten van de NBOV OndernemersCafés. Van 16.00 tot 18.00 uur kunt u op dezelfde data en dezelfde locaties aan tafel met de voorzitter directeur en bestuursleden van de NBOV om met hen van gedachten te wisselen over actuele onderwerpen – óók wanneer u geen lid bent van de NBOV. Vanaf 18.30 uur staat er vervolgens voor alle bezoekers (dus van zowel het NBOV OndernemersCafé als de theatertour) een heerlijke maaltijd klaar. Het avondprogramma start om 19.30 uur en eindigt rond 21.30 uur met een drankje en een hapje in de foyer van het theater. Sandra verheugt zich alvast: “De theatertour is voor ons geslaagd wanneer iedereen enthousiast naar huis gaat!”

Data en locaties* van theatertour You’ve got the power!

  • maandag 19 februari: regio Gelderland/Overijssel (Deventer Schouwburg, Deventer)
  • dinsdag 20 februari: regio Noord-Brabant (Podium Markant, Uden)
  • dinsdag 20 maart: regio Friesland/Groningen/Drenthe (Schouwburg De Lawei, Drachten)
  • dinsdag 3 april: regio Zeeland (Podium Reimerswaal/Dorpshuis, Rilland)
  • woensdag 4 april: regio Zuid-Holland (Flora Theater, Boskoop)
  • maandag 9 april: regio Noord-Holland (Theater De Verbeelding, Purmerend)
  • maandag 23 april: regio Utrecht/’t Gooi (Theater Figi, Zeist)
  • dinsdag 24 april: regio Limburg (Schouwburg De Domijnen, Sittard)

De theatertour is na aanmelding kosteloos te bezoeken.

Meld je je aan maar ben je tijdens de avond niet aanwezig, dan wordt € 25,00 per persoon in rekening gebracht. Aanmelden is mogelijk via www.ambachtelijkebakkerij.nu.

* vermelde locaties onder voorbehoud

Lees ook
Online en offline sterk staan in 2022

Online en offline sterk staan in 2022

In 2025 wil de Stichting Ambachtelijke Bakkerij hét platform zijn voor alle online- en offlinecommunicatie van de ambachtelijke bakkerij. Een ambitieus streven. Vorig jaar is de basis gelegd voor de plannen: dit jaar wordt het fundament verder verstevigd en uitgebreid.

Stichting Ambachtelijke Bakkerij sluit zich aan bij tweejarige broodcampagne

Stichting Ambachtelijke Bakkerij sluit zich aan bij tweejarige broodcampagne

Komend jaar wordt in de derde week van januari de nationale Week van het Brood georganiseerd. Die vormt de aftrap van een tweejarige imagocampagne en heeft als thema ‘Iedereen heeft soms een beetje volkoren nodig’. De Stichting Ambachtelijke Bakkerij helpt ambachtelijke bakkers om volop gebruik te maken van deze week om zichzelf én hun (volkoren) producten...

SAB promoot oliebol ambachtelijke bakker

SAB promoot oliebol ambachtelijke bakker

Ook dit jaar zet Stichting Ambachtelijke Bakkerij (SAB) weer een campagne op om de oliebollen van de ambachtelijke bakker te promoten. “Hierin vertellen we iedereen dat zij de oliebollen bij de ambachtelijke bakker moeten halen omdat dit natuurlijk de lekkerste zijn!”