3-minuten-info folders van Stichting Ambachtelijke Bakkerij

WEB_24-25 Advertorial SAB foto1

Wat zijn gluten nu eigenlijk? Wat maakt volkoren zo gezond? En wat zijn de specifieke eigenschappen van tarwe, haver of rogge? Allemaal vragen die ook uw consument wellicht weleens in de winkel stelt. Natuurlijk is het belangrijk dat uw medewerkers deze vragen zelf kunnen beantwoorden. De Stichting Ambachtelijke Bakkerij biedt daarbij een handig hulpmiddel: de 3-minuten-info folder.

Uit Bakkers in bedrijf editie 2-2018

WEB_24-25-Advertorial-SAB-foto1-300x179 “De 3-minuten-info folders zijn ontwikkeld voor de consument van nu, die weinig tijd heeft maar wel steeds meer weten wil”, vertelt Sandra Pluim, coördinator van de Stichting Ambachtelijke Bakkerij. “In handzame, fraai vormgegeven folders wordt steeds één thema bij de kop gepakt en in heldere bewoordingen kort en bondig toegelicht. Binnen drie minuten is de klant op de hoogte van de belangrijkste feiten rondom het betreffende onderwerp. Door de informatie op papier aan te bieden, kan de consument het thuis nog eens rustig doorlezen. We zien het als een extraatje van de bakker naar zijn klant, waarmee hij zijn rol als kennisspecialist en smaakheld onderstreept. En wie weet worden de producten en kennis van de ambachtelijke bakker dan wel het onderwerp van gesprek aan tafel!”

De onderwerpen die in de 3-minuteninfo folders worden behandeld, zijn actuele onderwerpen waarover de klant regelmatig vragen stelt in de winkel of online. “We kiezen de thema’s in overleg met bakkers uit de praktijk”, licht Sandra toe. “Wanneer een bakker zelf een idee heeft voor deze serie folders, mag hij altijd contact met me opnemen. We onderzoeken dan of er meer behoefte aan een folder over dat onderwerp bestaat en zo ja, dan brengen we hem uit. De Stichting Ambachtelijke Bakkerij is er immers door en dus ook voor de bakker: de bakker moet zelf aangeven waarbij hij gebaat is. Dan maken wij daar meteen werk van.” Op dit moment zijn er al 3-minuten-info folders over de onderwerpen desem, suiker, haver, gerst, rogge, maïs, quinoa, spelt, tarwe, gluten, bewaartips brood, bewaartips banket en Brood & Sport. “Iedere bakker kan de folders per honderd exemplaren bestellen”, aldus Sandra. “Een set van honderd folders kost € 90 exclusief BTW. Standaard wordt € 15 verzendkosten in rekening gebracht, ongeacht het aantal sets folders dat wordt besteld.” Wie goede contacten heeft met een eigen drukker, kan via de SAB ook de professionele drukbestanden ontvangen en de materialen zelf laten drukken – wellicht tegen een aantrekkelijker tarief.

WEB_24-25-Advertorial-SAB-foto-bij-kader-Bakwerk-Covers-Bakwerk-300x205 Bakwerk

Naast de 3-minuten-info folders publiceert de Stichting Ambachtelijke Bakkerij viermaal per jaar het magazine Bakwerk. Dit vrolijke en professioneel vormgegeven tijdschrift boordevol  onderwerpen die uw klant interesseren is eveneens te bestellen bij de SAB om uit te delen aan uw klanten. Bakwerk kan worden voorzien van uw eigen logo, zodat u heel duidelijk zelf de afzender bent. Deelt u uw kennis liever digitaal dan op papier? Dan kunt u de artikelen uit Bakwerk via de website www.ambachtelijkebakkerij.nu eenvoudig delen via uw eigen online kanalen.

Digitaal delen

Steeds meer bakkers benaderen hun klanten digitaal, bijvoorbeeld via schermen in de winkel, via de website of via diverse social media. Ook op die manier kan de informatie uit de 3-minuten-info folders uitstekend worden gedeeld. “Op www.ambachtelijkebakkerij.nu zijn de digitale bestanden van de folders te downloaden”, laat Sandra weten. “Ook kun je ervoor kiezen daar de ‘kale’ tekst op te halen. Je kunt beide varianten zelf online via eigen kanalen delen.”

Sandra benadrukt dat niet de Stichting Ambachtelijke Bakkerij de afzender van hun materialen wil zijn, maar dat bakkers de informatie die de SAB voor hen ontwikkelt juist namens zichzelf mogen en moeten delen. “De SAB wil ambachtelijke bakkers ondersteunen om zichzelf te profileren. Wij bieden kwalitatief goede en professioneel ontwikkelde content aan om het de ambachtelijke bakker zo eenvoudig en aantrekkelijk mogelijk te maken zíjn kennis en expertise met de klant te delen. Daarom kunnen onze papieren uitingen zoals de 3-minuteninfo folders en het magazine Bakwerk altijd van het eigen logo worden voorzien en kun je alle online content namens jezelf aanbieden en delen. Alles wat wij doen, doen we voor de bakker!”

Stichting Ambachtelijke Bakkerij op Bakkersvak

Ook op de nieuwe locatie in Gorinchem presenteert de Stichting Ambachtelijke Bakkerij zich op Bakkersvak. In een sfeervolle stand, die samen met de NBOV en NBA wordt ingericht en gedeeld, is coördinator van de stichting Sandra Pluim aanwezig om twee dagen lang volop van gedachten te wisselen met bakkers en inspiratie op te doen. Wat heeft u nodig om uw klanten te verleiden? Waaraan heeft u behoefte op de winkelvloer? Welke ondersteuning kunt u gebruiken als het gaat om reclame en promotie? Ook deelt zij graag de laatste informatie over alle activiteiten van de SAB in 2018. En dat alles onder het genot van een goed kopje koffie, gezet door een professionele barista. Graag tot ziens op Bakkersvak dus: standnummer E141.

 

Stichting Ambachtelijke Bakkerij is te bereiken op tel. 088 – 666 9 333 en via mail op info@ambachtelijkebakkerij.nu. Volg ons ook op Twitter en Facebook onder ‘bakkerijambacht’ of kijk op www.ambachtelijkebakkerij.nu.

Stichting-Ambachtelijke-Bakkerij-300x43
Lees ook
“Als je kan springen, spring dan!”

“Als je kan springen, spring dan!”

Ritchie Soekhlal van banketbakkerij Tummers is een van de jonge ondernemers die aan het woord komen in de serie Jong Talent van het Kennemer Business zakennetwerk. “Als je kan springen, spring dan!” Dat is de belangrijkste tip van Ritchie voor jonge mensen die overwegen een eigen bedrijf te starten.

‘Bijzonder om een eigen product te ontwikkelen’

‘Bijzonder om een eigen product te ontwikkelen’

Nanouk Smits (20) rondde haar studie Food Commerce & Technology aan Hogeschool Inholland af met een afstudeerstage bij Bakkerij Kees Gutter. Daar ontwikkelde ze een ­nieuwe haverkoek met bijna 50 procent minder suiker. De koek is inmiddels opgenomen in het assortiment van de Noord-Hollandse bakkerij.

Steeds meer ondersteuning door geavanceerde apparatuur

Steeds meer ondersteuning door geavanceerde apparatuur

Automatisering, duurzaamheid en efficiency zijn de belangrijkste thema’s binnen de wereld van de bakkerijmachines. Met minder handjes toch een ambachtelijk en onderscheidend product maken, en het liefst de hele dag vers. De nieuwe generatie bakkers werkt liever niet ’s nachts. Er zijn geen grote vernieuwingen, maar wel trends die doorzetten, vertellen...

Bakker/ operator productie omgeving Bunschoten

Bakker/ operator productie omgeving Bunschoten

Wat ga je doen?Als bakker/ operator productie, 3 ploegen, weet jij in de bakkerij als geen ander de juiste ingrediënten te mengen voor het perfecte deeg. Je...

Zelfstandig werkend banketbakker omgeving van Den Haag

Zelfstandig werkend banketbakker omgeving van Den Haag

Wat ga je doen?Voor onze klant in Den Haag zijn we per direct op zoek naar een zelfstandig werkend banketbakker. Je komt te werken op de banketafdeling. De werkzaamheden...

Banketbakker industrie omgeving Arnhem

Banketbakker industrie omgeving Arnhem

Wat ga je doen?Na een gedegen inwerkperiode op de diverse lijnen productsoorten weet je precies hoe de verschillende processen lopen binnen de banketbakkerij. Het...