Kwartetspel centraal in Sinterklaas-campagne

24 augustus 2015

HAAFTEN - Een Sinterklaas kwartetspel, met de bakkerij als thema. Dat is het premium voor de Hofleverancier van de Sint-campagne van 2015 waarin Family Brands, FrieslandCampina, Koekjesbakkerij Veldt, Steensma en Bakeplus samenwerken. Klanten kunnen via een spaarkaart sparen voor het spel. Het kwartetspel bevat kwartetten, met elk een eigen onderwerp. Van roomboter amandelletters, via marsepein, naar speculaas. Alle kaarten zijn daarnaast voorzien van leuke bakkerij-weetjes zoals: ‘Wist je dat pepernoten en kruidnoten niet bij elkaar bewaard mogen worden? Anders worden de knapperige kruidnootjes ook taai.’

Pakket

Deelnemende bakkers kunnen de actie geheel naar eigen inzicht in hun winkel in te zetten. Tips en (communicatie)middelen worden als service aangereikt. Het pakket bestaat uit een toonbankpresentatie op A3-formaat, vijfhonderd spaarkaarten, twee plafondhangers met bevestigingssysteem, twee autostickers, twee raamsticker, een A1 poster, folders met actie-uitleg voor het personeel, een poster met een samenvatting van de actie voor het personeel en vijftig sets van het Sinterklaas-bakkerijkwartet.

Prikkelen

Het actiepakket is verkrijgbaar via Bakeplus. De deelnemers in de Sint-campagne raden bakkers aan klanten al vanaf oktober te prikkelen: Sinterklaas komt er weer aan. "En als je meedoet, ga dan ook helemaal los", adviseert Paul van Pelt van Bakeplus. "Gebruik je winkel als theater. Laat duidelijk zien dat de bakker een grote vriend is van Sinterklaas."

Meer info: www.bakeplus.nl.

Altijd op de hoogte blijven?