ZIERIKZEE - Kennis, inspiratie en creatie vormden de inhoud van de KICK-middagen van Zeelandia dit najaar. Een middag terug naar de schoolbanken. Met ruim 100 deelnemers zaten de sessies in Meppel, Breda en Wageningen helemaal vol. Deelnemende bakkers hebben een drietal colleges gevolgd.

Kennis

Allereerst een college over de nieuwe etiketteringswetgeving. Zeelandia gaf informatie, tips en tricks hierover. Het blijkt nog een pittige kluif om aan alle regels te voldoen. Positief is dat het ook een kans kan zijn voor de bakker. Consumenten hebben steeds meer vragen over allergenen. Als je hierover met kennis van zaken de klant kan informeren, maak je het verschil.

Inspiratie

Daarnaast was er aandacht voor authentiek brood, gemaakt in een moderne bakkerij. Zeelandia presenteerde een aanpak waarmee je op een economisch verantwoorde wijze brood met desem kunt bakken. Brood van een constante kwaliteit. Met een echte authentieke smaak en beleving.

Chocolade

Het derde college ging over het gebruik van Arabesque-chocolade. Het blijkt dat ook zonder uitgebreide chocolade-ervaring, hele aantrekkelijke producten kunnen worden gemaakt. En wie dat wil, legt de lat wat hoger. Chocolade blijkt een veelzijdig product, waarmee de bakker zijn assortiment op een hoger niveau kan brengen. Daarnaast was er aandacht voor rationeel gebak. Met iets minder handwerk toch heel verleidelijk banket maken.

Creatie

Tussen de colleges door liet Zeelandia zien op welke manier zij bakkers kan helpen met promotie op maat.

Altijd op de hoogte blijven?