Haafs stapt af van selfservice

11 augustus 2014

HAREN - Bakkerij Haafs gaat de winkel in Haren verbouwen. Tien jaar geleden begon de winkel met zelfbediening, maar daar komen de ondernemers Wilfred en Petra Haafs nu toch op terug, zo meldt RTV Noord. De bakkerij gaat terug naar het oude concept, waarbij de klanten van A tot Z door één persoon worden geholpen. Volgens Petra Haafs zorgt de huidige formule soms voor te lange rijen. “Nu moeten mensen eerst in de rij staan voor hun bestelling, daarna nemen ze het brood zelf mee naar de kassa waar ze bij een andere toonbank kunnen afrekenen. Dit zorgt voor extra tijd en dat vinden klanten vervelend.”

Oude concept

Tien jaar geleden voerde de bakkerij de zelfbediening in. De eerste jaren werkte het heel goed, maar nu hebben de ondernemers toch het gevoel dat de klanten liever volledig bediend willen worden. “In een bakkerij verwachten mensen meer service dan in een supermarkt. Daarom gaan wij terug naar het oude concept.'

Eén toonbank

er staat straks nog maar één toonbank in de winkel. Zo hoeven klanten nog maar één keer in de rij te staan voor hun broden, in plaats van twee keer. Ook het interieur van de zaak verandert. De elementen van een oude bakkerswinkel komen terug, zoals veel bruin hout en manden met brood.

Verbouwing

Tijdens de verbouwing verhuist Haafs tijdelijk naar een winkel verderop aan het Raadhuisplein. De verbouwing van de winkel duurt tot en met dinsdag 19 augustus. Een dag later is de heropening.

Altijd op de hoogte blijven?