Nieuws

Dobla opent eigen patisserieschool in Vietnam

Dobla Pacific Pastry Academy (Small)

Chocolade decoratiespecialist Dobla heeft een eigen patisserieschool in Vungh Tau (Vietnam) geopend: de Dobla Pacific Pastry Academy. Ruim 100 internationale gasten – waaronder bekende chefs, internationale klanten en de vakpers – waren aanwezig bij de officiële openingshandeling die werd verricht door Dobla-directeur Eric Kakebeen en Frank Haasnoot, executive pastry chef bij Dobla. De school is gevestigd op de eerste verdieping, boven de hi-tech Dobla-productielocatie in Vungh Tau. Na de officiële opening, volgde een rondleiding door de school en de fabriek.

De Dobla Pacific Pastry Academy biedt nu al Engelse lessen aan de 150 medewerkers van de fabriek. Verder is er een lesprogramma ontwikkeld om een nieuwe elite van Aziatische patissiers op te leiden. De lessen worden verzorgd door bekende patissiers-chocolatiers, waaronder Frank Haasnoot. Hij won de World Chocolate Masters in 2011. De Dobla Pacific Pastry Academy is ook de ideale plek voor een team Vietnamese chefs om te trainen voor deelname aan de Coupe du Monde de la Pâtisserie – het WK Patisserie, of het World Pastry Team Championship. Dobla is al jaren ‘official partner’ van deze wedstrijden en weet als geen ander dat de invloeden ervan cruciaal zijn voor de internationale en lokale ontwikkeling van de patisserie. Tenslotte wordt de Dobla Pacific Pastry Academy ook gebruikt voor jamsessies door chefs om zo te komen tot nieuwe chocolade decoraties.

Bakkers in bedrijf was exclusief aanwezig bij de opening. Een uitgebreid verslag leest u in de komende editie van Bakkers in bedrijf: nummer 5, verschijning 25 mei.

Meer berichten

  • sleutelhanger

    Traditionele Kerstvaktechniek in bakkerijmuseum

    MEDEMBLIK – De decembermaand is in de bakkerij traditioneel een maand van veel drukte, lichte chaos maar vooral ook veel gezelligheid. In bakkerijmuseum De Oude Bakkerij in Medemblik vinden de komende weken daarom allerlei lekkere, ambachtelijk activiteiten plaats. Er worden ouderwetse lekkernijen gemaakt, zoals Weihnachtstollen,… Lees verder →

  • STUDENTEN BAKERY INSTITUTE SCOREN OP BAKKERSVAKWEDSTRIJDEN

    Bakery Institute en NBA slaan handen ineen

    ZAANDAM – Met ingang van 2015 zullen de opleidingen Puur Boulangerie, Puur Desem en Puur Patisserie van het Bakery Institute in Zaandam in een samenwerking met de Nationale Bakkerij Academie worden aangeboden. Dat maken beide partijen bekend. “Dit betekent dat we meer bakkers kunnen bereiken… Lees verder →

  • Franchiser slepen Bakker Bart voor de rechter

    Bart’s Retail opnieuw onder vuur

    BEUNINGEN– Bart’s Retail, het moederbedrijf van de formule Bakker Bart, ligt opnieuw onder vuur. Enkele tientallen franchisenemers slepen het concern voor de rechter, omdat dat hen bewust zou hebben misleid. Dat meldden diverse media, waaronder EenVandaag en de NOS. Volgens de franchisenemers spiegelde Bart’s Retail mooiere… Lees verder →

  • Campagnebeeld brood.net social media campagne

    Brood.net mikt op miljoenenpubliek met campagne

    WAGENINGEN – Na de succesvol verlopen introductie van de vernieuwde website brood.net in oktober, wordt op 19 december een nationale sociale media campagne voor consumenten gestart. Deze online actie richt zich op het trekken van bezoekers naar brood.net en de naamsbekendheid van dé website over… Lees verder →

  • Het roggebrood van bakker Marten Boonstra uit Akkrum is genomineerd voor de titel Streekproduct van het Jaar 2014.

    Veel bakkers bij verkiezing Lekkerste Streekproduct

    HILVERSUM – Het roggebrood van Echte Bakker Boonstra uit Akkrum, het speltbrood van Bakkerij Raat uit Medemblik, de Gelderse Verleiding van Echte Bakker van der Veer uit Barneveld en de puddingkoeken van Bakkerij Groffen in Bergen op Zoom zijn genomineerd voor de titel Lekkerste Streekproduct… Lees verder →

  • Consumenten zijn gevoelig voor unieke smaken en eten met een authentiek verhaal.

    Food Trends 2015: ambachtelijk eten

    EDE – Consumenten zijn gevoelig voor unieke smaken en eten met een authentiek verhaal. Dat is één van de trends die FoodService Instituut Nederland (FSIN) constateert. Het kennisinstituut publiceerde acht trends vanuit Amerika waarvan wordt verwacht dat deze ook voor Nederland gelden. Overal ambachtelijk eten:… Lees verder →

  • Leukste Bakker van NL (Small)

    Al meer dan 12.000 stemmen voor Leukste Bakker

    ROSMALEN – Er zijn al meer dan 12.000 stemmen uitgebracht door klanten van bakkers voor de verkiezing Leukste Bakker van Nederland. Dat maakt organisator Vote Company bekend. “Een mooi aantal”, zegt woordvoerder Marcel Demper. “Het aantal stemmen bewijst dat de verkiezing leeft onder genomineerden en… Lees verder →

  • Lekkerste oliebol1 (Small)

    Beste oliebol van Nederland van Fleuren en Gommans

    WAGENINGEN – Het concept ‘De Echte Oliebol’ van de Echte Bakkers Marc Fleuren (Roermond, Baarlo) en Gommans (Sevenum, Venray, Swalmen en Boxmeer) is eerste geworden in de landelijke oliebollenkeuring van het Echte Bakkersgilde. Krachten bundelen Fleuren en Gommans bundelden eind vorig jaar hun krachten en… Lees verder →

  • Uitbreiding team Puratos-Bart (Small)

    Puratos breidt team verder uit

    ZEVENBERGEN – Grondstofleverancier Puratos breidt haar Nederlandse team verder uit met Bart van Gelder en Jan Weekamp. Dat maakt het bedrijf bekend. Aansturen Bart van Gelder (rechts op de foto) startte 1 december bij Puratos. Hij stuurt het salesteam Ambacht aan en neemt de grote,… Lees verder →

  • Maison Kelder

    Boek over Maison Kelder

    DEN HAAG – Maison Kelder, Het huis van de hazelnoot. Dat is de naam van het boek dat is geschreven naar aanleiding van het 80-jarige bestaan van Maison Kelder. Het boek is geschreven door oud-journalist Danny Verbaan en geeft een blik van wat er in… Lees verder →

Naar archief →