Breng de nacht door met je bakker!

4 augustus 2015

Consumenten willen graag weten waar hun eten vandaan komt, hoe het wordt bereid en wie het voor hen klaarmaakt. Daarom spoort de Stichting Ambachtelijke Bakkerij alle ambachtelijke brood- en banketbakkers van Nederland aan om van 2 op 3 oktober de deuren van hun bedrijf wijd open te gooien. En de consument uit te dagen: Breng de nacht door bij je bakker!

Zien hoe je eigen bakker zijn degen kneedt en vult. De warmte van de ovens voelen. De heerlijkste geuren opsnuiven tijdens het bakproces. En uiteindelijk natuurlijk van die kraakverse broodjes proeven of je bakker helpen om zijn mooiste taarten af te werken. Wat een verleiding! Het kan allemaal als je de nacht doorbrengt bij je bakker.

 Snel aanmelden = genoemd worden op de website

De Stichting Ambachtelijke Bakkerij (SAB) spoort alle ambachtelijke (banket)bakkers van Nederland aan om in de nacht van 2 op 3 oktober hun vakkennis en liefde voor het vak te laten zien aan een groot publiek. “Hoe een bakker dit Open Huis invult, mag hij helemaal zelf weten”, aldus Sandra Pluim, coördinator van de SAB. “De Stichting faciliteert promotiemateriaal en verzorgt informatie over het evenement richting de consument en richting de bakkers. Bovendien zorgen we voor diverse radiocommercials op 100% NL en Radio 10 in de aanloop naar 2 oktober. Wie zich voor 1 september bij ons aanmeldt, wordt vermeld op de website die in de commercial wordt genoemd.”

‘Breng de nacht door met je bakker’ kan op allerlei manieren tussen 20.00 uur ’s avonds en 8.00 uur ’s ochtends worden ingevuld. Te denken valt aan rondleidingen door het bedrijf, demonstraties van vaktechnieken of bakprocessen, workshops of proeverijen. Iedere bakker nodigt zijn eigen klantenkring uit via eigen kanalen, maar wordt ondertussen landelijk ondersteund door de aandacht die de SAB genereert. “Meedoen aan ‘Breng de nacht door met je bakker’ is geheel vrijblijvend”, benadrukt Pluim. “Wij zien het echter als een prachtige kans om de consument te laten kennismaken met ons ambacht en het de aandacht te schenken die het verdient. Het is hét moment voor iedere vakman om vragen te beantwoorden en zijn kennis en verhalen te delen. Precies datgene, waarnaar de consument anno 2015 naarstig op zoek is.”

 

In de volgende editie van Bakkers in bedrijf, verschijning 4 september, meer over gastvrijheid.

Altijd op de hoogte blijven?