NBOV lanceert campagne ‘Online ondernemen in de bakkerij’

18 augustus 2015

Online ondernemen (Medium)Online shoppen is niet meer weg te denken uit het dagelijkse leven. Ook voedingsmiddelen worden steeds vaker online besteld. Dat biedt kansen voor de ambachtelijke (banket)bakkerij! De NBOV start daarom dit najaar met de campagne 'Online ondernemen in de bakkerij’.

De campagne ‘Online ondernemen in de bakkerij’ wordt afgetrapt met een gratis webinar op donderdag 10 september. Dit seminar wordt uitgezonden via de website van de NBOV en kunt u vanachter uw eigen bureau volgen.

Tijdens het webinar komen NBOV-beleidsmedewerker Johan Weggeman, Bakkerij van Schalkwijk, e-commerce specialist Martin van Dam van GROUP7 en diverse consumenten aan het woord. In korte interviews vertellen zij over hun ervaringen met online ondernemen, online shoppen, en online trends in de foodbranche. Ondertussen kunt u via social media uw vragen over de campagne en online ondernemen stellen aan medewerkers van GROUP7 en NBOV-medewerkers.

Daarnaast bestaat de campagne uit de volgende onderdelen:

Vakgroep Online - In de vakgroep Online kunt u op 17 september, 19 november en 21 januari 2016 kennis met collega's delen en vraagstukken bespreken over online verkoop en profilering. Experts geven presentaties en er wordt er een bedrijf bezocht dat voorop loopt met online ondernemen. Meer weten en direct aanmelden?

Workshops ‘Het nieuwe ondernemen’ - In een serie van vier workshops (8, 15, 22 en 29 oktober) leert u digitale kansen te benutten rondom klantenbinding, nieuwe klanten te werven, omzet en naamsbekendheid te vergroten. Meer weten en direct aanmelden?

Traject ‘De digitale bakker: de omslag naar online verkoop’ - In samenwerking met het online (vers)platform Graaggedaan.nl begeleidt de NBOV drie (geselecteerde) bakkersbedrijven bij het starten en onderhouden van hun webshop. Zij worden op de voet gevolgd via blogs op de website van de NBOV.

Masterclass ‘Online innovatieplan’ - Op 9 november maakt u als ondernemer in één dag een strategisch businessplan voor een innovatief online idee. Aan het einde van de dag is dit idee uitgewerkt, getoetst aan de markt en zijn de vervolgstappen bekend om er direct mee verder te gaan. Meer weten en direct aanmelden?

Afsluitend seminar - Als afsluiting van de campagne vindt op 12 april 2016 een seminar plaats. Hier worden de trends en ontwikkelingen op online gebied in kaart gebracht en worden de resultaten van de drie begeleide bedrijven besproken.

Deze campagne komt tot stand dankzij besteding van middelen van het voormalig Productschap Akkerbouw.

NBOV.nl/Onlineondernemen

Altijd op de hoogte blijven?